ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要
  4. 8
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 51 学校教育高度化・効果検証センター
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要
  4. 8

中等教育における探究学習が大学での学習にもたらす効果 : 東大附属中等教育学校の卒業生調査から

http://hdl.handle.net/2261/0002008026
http://hdl.handle.net/2261/0002008026
9b69baec-98ad-4348-90d1-fa45d3342df7
名前 / ファイル ライセンス アクション
CASEER00815.pdf CASEER00815.pdf (2.4MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-10-16
タイトル
タイトル 中等教育における探究学習が大学での学習にもたらす効果 : 東大附属中等教育学校の卒業生調査から
言語 ja
タイトル
タイトル Impact of Inquiry-Based Learning in Secondary Education on Learning in University : A Survey of Graduate of the Secondary School Attached to the Faculty of Education
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 inquiry-based learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 high school-university articulation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning outcomes
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 high school education reform
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 graduate survey
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 西, 健太郎

× 西, 健太郎

ja 西, 健太郎
東京大学

en NISHI, Kentaro
The University of Tokyo

Search repository
上野, 雄己

× 上野, 雄己

ja 上野, 雄己
東京大学

en UENO, Yuki
The University of Tokyo

Search repository
日高, 一郎

× 日高, 一郎

ja 日高, 一郎
東京大学

en HIDAKA, Ichiro
The University of Tokyo

Search repository
北村, 友人

× 北村, 友人

ja 北村, 友人
東京大学

en KITAMURA, Yuto
The University of Tokyo

Search repository
著者所属
言語 ja
著者所属 東京大学
著者所属
言語 en
著者所属 The University of Tokyo
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In recent years, Japanese secondary education policy has focused on promoting inquiry-based learning (IBL), but its effectiveness has not been fully clarified. This study investigated how the experience of IBL in secondary education is related to achievement in seminars and graduation theses at university. Data were obtained from the “Survey of Graduates of the Secondary School Attached to the Faculty of Education, the University of Tokyo on Learning and Work.” The data included 868 graduates who experienced IBL at the school and went on to university. Multiple regression analysis controlling for age, gender, economic status, and university major derived the following results. First, interest in IBL was positively associated with achievement in many aspects of seminars and graduation theses at university. Second, engaging in more exploration, experience, and discussion activities in IBL was positively associated with achievement in different aspects of the aforementioned. Third, whether graduates themselves perceived that they had acquired certain skills and attitudes through IBL was not strongly associated with their achievement in university exercises and their graduation thesis. These findings suggest that when implementing IBL in secondary education, it may be important to consider the connection with university education. It may also be useful to consider secondary school IBL experiences in university admissions. A more refined examination of the relationship between IBL and university learning outcomes would require a survey of a larger number of schools.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 附属学校データベースプロジェクトワーキングペーパーシリーズ
言語 ja
書誌情報 ja : 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要

巻 8, p. 203-222, 発行日 2023-07-31
出版者
出版者 東京大学院教育研究科附属学校教育高度化 ・効果検証センター
言語 ja
出版者別名
Center for Advanced School Education and Evidence-Based Research, Graduate School of Education, The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-10-16 08:04:03.113487
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3