ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 生涯学習基盤経営研究
  4. 34
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 10 総合教育科学専攻
  3. 生涯学習基盤経営研究
  4. 34

近代社会教育政策の成立過程に関する研究

https://doi.org/10.15083/00025096
https://doi.org/10.15083/00025096
99fd5301-2b43-4d04-bac0-b1d982db0f5b
名前 / ファイル ライセンス アクション
life34_9.pdf life34_9.pdf (3.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-04-19
タイトル
タイトル 近代社会教育政策の成立過程に関する研究
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 社会教育政策
キーワード
主題Scheme Other
主題 通俗教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 内務省
キーワード
主題Scheme Other
主題 Youth and Adult Education Policies
キーワード
主題Scheme Other
主題 Popular Education
キーワード
主題Scheme Other
主題 Interior Ministry
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00025096
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル A Study on the Dynamics of Modern Social Education Policies
著者 佐藤, 智子

× 佐藤, 智子

WEKO 118389

佐藤, 智子

Search repository
荻野, 亮吾

× 荻野, 亮吾

WEKO 118390

荻野, 亮吾

Search repository
中村, 由香

× 中村, 由香

WEKO 118391

中村, 由香

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 118392
姓名 SATO, Tomoko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 118393
姓名 OGINO, Ryogo
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 118394
姓名 NAKAMURA, Yuka
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科生涯学習基盤経営コース
著者所属
著者所属 Graduate School of Education, the University of Tokyo
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究の目的は次の2 点である。1つは,これまでの近代社会教育政策に関する先行研究を整理すること,もう1 つは,明治後期から昭和初期の社会教育政策の成立過程とその要因を,政治的アクターの相互関係の中で通史的に描きなおすことである。先行研究では,社会教育政策の成立や社会教育行政機構の整備・拡充を所与の結果として理解する傾向が強かったため,社会教育政策について,誰が,なぜ大正から昭和初期に成立させたのかという過程や要因を十分に明らかにしてこなかった。よって本研究では,それを時々の内閣やその文部大臣をアクターに位置付け,社会教育政策の成立過程を再構成し,成立の要因を明らかにすることを試みた。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is as follows. One section is designated to organize the preceding studies on modern social education policies in a comprehensive manner. The other section is to rewrite the dynamics from among some political actors and the factors of how modern social education policies came into existence. In previous studies, the tendency was to regard the formation of modern social education policies and the administrative amplification as given results. Therefore, adequate clarification was not made of the factor that modern social education was realized in the Taisho and the early Showa eras. In this paper, we regard the Ministries and Ministers of Education of the time as some of the key actors, and have tried to describe the factors and reorganize the framework for studies on social education policies.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 論文/Thesis
書誌情報 生涯学習基盤経営研究

巻 34, p. 71-86, 発行日 2010-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1342193X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12463227
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科生涯学習基盤経営コース内『生涯学習基盤経営研究』編集委員会
出版者別名
LIFELONG LEARNING INFRASTRUCTURE MANAGEMENT COURSE GRADUATE SCHOOL OF EDUCATION, THE UNIVERSITY OF TOKYO
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:59:46.571105
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3