ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 生涯学習・社会教育学研究
  4. 31
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 10 総合教育科学専攻
  3. 生涯学習・社会教育学研究
  4. 31

社会と学校における教育の「公共性」概念と「協働」の制度設計

https://doi.org/10.15083/00025119
https://doi.org/10.15083/00025119
a8cca73e-c53b-44fe-a1de-20120e136801
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004687181.pdf KJ00004687181.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-09-10
タイトル
タイトル 社会と学校における教育の「公共性」概念と「協働」の制度設計
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00025119
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル The notion of ""public"" and the system design for ""partnership in education for modern society and schools
著者 佐藤, 智子

× 佐藤, 智子

WEKO 118437

佐藤, 智子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 118438
姓名 Sato, Tomoko
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科生涯学習基盤経営コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 It has been a crucial issue for studies of educational administration to consider the notion of ""public, "" the logic of which justifies the actions and organizations of educational administration. Thus, how we define ""public"" determines the functions of the public education system and the roles of educational administration. Previous studies have attempted to understand ""public"" in terms of the nation's or the citizens'. However, I would like to propose that a unified view of the two is needed, and that the citizens'""public, "" which is of a practical nature should be embodied within the nation's ""public as a formal public system."" The nation, the market, and the community are essential elements for today's education system, and the notion of ""public"" should be considered to reside within the arena where they coexist. Then, how we define the roles of the public education system and design it warrant an investigation. Furthermore, where the legal division between ""public"" and ""private"" is blurred, the relationship among the nation, the market, and the community, and, moreover, the relationship between ""public"" as societal welfare and ""private"" as individual's rights need to be examined.
書誌情報 生涯学習・社会教育学研究

巻 31, p. 43-52, 発行日 2006-12-26
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1342193X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10531339
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科生涯教育計画講座社会教育学研究室紀要編集委員会
出版者別名
Division of Social Education, Department of Lifelong Education Planning, Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:59:05.045431
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3