ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 生涯学習・社会教育学研究
  4. 31
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 10 総合教育科学専攻
  3. 生涯学習・社会教育学研究
  4. 31

成人学習支援者論における「社会教育職員」の位置付け

https://doi.org/10.15083/00025123
https://doi.org/10.15083/00025123
674f12d9-4065-4bd4-94b1-fa042054a7a2
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004687185.pdf KJ00004687185.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-09-10
タイトル
タイトル 成人学習支援者論における「社会教育職員」の位置付け
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00025123
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル The Position of ""Staffs Concerned with Social Education Service""in the Arguments about Those Who Support Adult Education
著者 松橋, 義樹

× 松橋, 義樹

WEKO 118445

松橋, 義樹

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 118446
姓名 Matsuhashi, Yoshiki
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科生涯学習基盤経営コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The term ""Shakaikyoiku-Syokuin (staffs concerned with Social Education Service)"" has been generally used very arbitrarily and ambiguously since WW II. But the existence of such staffs has been considered essential to support Adult Education. Each substance of various arguments about the relationship between staffs concerned with Social Education Service and those who support Adult Education is able to be grouped into three types : firstly former is considered to be the core of latter, secondly former takes a particular and important role among latter, thirdly it is not clear whether former is included in latter, or former is included in latter but the role of former is not clear. Ordering and reviewing those arguments is not only the study about the former staffs but also the basic study about the latter people. The framework to reexamine various arguments qualitatively must be constructed. And those studies must be the fundamental study to reexamine the principle of supporting Adult Education.
書誌情報 生涯学習・社会教育学研究

巻 31, p. 83-92, 発行日 2006-12-26
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1342193X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10531339
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科生涯教育計画講座社会教育学研究室紀要編集委員会
出版者別名
Division of Social Education, Department of Lifelong Education Planning, Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:59:10.059690
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3