WEKO3
アイテム
米国の世代間メンタリング・プログラムにおける相互支援と評価 : 問題を抱える若者への包括的支援にみるケアと学びの連関
https://doi.org/10.15083/00025124
https://doi.org/10.15083/000251247477bf22-5c07-47ae-a220-9d005510ff7e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-09-10 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 米国の世代間メンタリング・プログラムにおける相互支援と評価 : 問題を抱える若者への包括的支援にみるケアと学びの連関 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00025124 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Evaluation of One to One Connections'Approach in Intergenerational Mentoring Programs in USA : The Mentoring Impact on Problem-Solving Learning in a Hollistic Support System for ""at Risk"" Youth - | |||||
著者 |
中川, 恵里子
× 中川, 恵里子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 118448 | |||||
姓名 | Nakagawa, Eriko | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 静岡医療福祉専門学校 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | How can we develop collaborative school-community partnerships that support ""at risk"" youth to improve their life and to make their way? In USA intergenerational mentoring program is recognized to be one of such those strategies. Across Ages is a comprehensive, Intergenerational mentoring program designed to reduce adolescent ATOD use and to increase their problem-solving skills and to help older adults (55+) maintain active roles in their communities. Across Ages is noted for its positive program evaluation. With a good reference to its outcome or process data, I am going to discuss the mentoring factor on this comprehensive program, taking a suggestion of the view point of ""Learning by Expanding"" | |||||
書誌情報 |
生涯学習・社会教育学研究 巻 31, p. 93-104, 発行日 2006-12-26 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1342193X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10531339 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科生涯教育計画講座社会教育学研究室紀要編集委員会 | |||||
出版者別名 | ||||||
Division of Social Education, Department of Lifelong Education Planning, Graduate School of Education, University of Tokyo |