ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 生涯学習・社会教育学研究
  4. 31
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 10 総合教育科学専攻
  3. 生涯学習・社会教育学研究
  4. 31

米国の世代間メンタリング・プログラムにおける相互支援と評価 : 問題を抱える若者への包括的支援にみるケアと学びの連関

https://doi.org/10.15083/00025124
https://doi.org/10.15083/00025124
7477bf22-5c07-47ae-a220-9d005510ff7e
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004687186.pdf KJ00004687186.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-09-10
タイトル
タイトル 米国の世代間メンタリング・プログラムにおける相互支援と評価 : 問題を抱える若者への包括的支援にみるケアと学びの連関
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00025124
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Evaluation of One to One Connections'Approach in Intergenerational Mentoring Programs in USA : The Mentoring Impact on Problem-Solving Learning in a Hollistic Support System for ""at Risk"" Youth -
著者 中川, 恵里子

× 中川, 恵里子

WEKO 118447

中川, 恵里子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 118448
姓名 Nakagawa, Eriko
著者所属
著者所属 静岡医療福祉専門学校
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 How can we develop collaborative school-community partnerships that support ""at risk"" youth to improve their life and to make their way? In USA intergenerational mentoring program is recognized to be one of such those strategies. Across Ages is a comprehensive, Intergenerational mentoring program designed to reduce adolescent ATOD use and to increase their problem-solving skills and to help older adults (55+) maintain active roles in their communities. Across Ages is noted for its positive program evaluation. With a good reference to its outcome or process data, I am going to discuss the mentoring factor on this comprehensive program, taking a suggestion of the view point of ""Learning by Expanding""
書誌情報 生涯学習・社会教育学研究

巻 31, p. 93-104, 発行日 2006-12-26
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1342193X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10531339
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科生涯教育計画講座社会教育学研究室紀要編集委員会
出版者別名
Division of Social Education, Department of Lifelong Education Planning, Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:59:11.210962
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3