WEKO3
アイテム
戦後初期社会教育論における「集団」の検討
https://doi.org/10.15083/00025131
https://doi.org/10.15083/00025131ac79b22b-035d-4d75-8bd0-35629649a8a2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-09-10 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 戦後初期社会教育論における「集団」の検討 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00025131 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Meaning of ""Group"" in 1950s'Adult Education | |||||
著者 |
青山, 鉄兵
× 青山, 鉄兵 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子 | 118460 | |||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
姓名 | Aoyama, Teppei | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学大学院教育学研究科生涯教育計画コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Although the importance of ""group"" for human development has often been discussed, the meaning or the value of ""group"" has hardly been discussed in the context of adult education. The theory of group work, KYODO-GAKUSHU and ""CIRCLE"" movement are typical arguments about learning based on ""group"" in 1950s'adult education. In this paper, in order to get a framework of study of the meaning and the value of ""group"" for human development, I review the three theories and analyze what kind of meaning or value ""group"" has (or is expected to have). | |||||
書誌情報 |
生涯学習・社会教育学研究 巻 30, p. 41-51, 発行日 2005-12-26 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1342193X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10531339 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題 | 370 | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科生涯教育計画講座社会教育学研究室紀要編集委員会 | |||||
出版者別名 | ||||||
Division of Social Education, Department of Lifelong Education Planning, Graduate School of Education, University of Tokyo |