ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 生涯学習・社会教育学研究
  4. 29
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 10 総合教育科学専攻
  3. 生涯学習・社会教育学研究
  4. 29

戦後における読書行動と社会階層をめぐる試論的考察 : 格差の実態の変容/格差へのまなざしの変容

https://doi.org/10.15083/00025134
https://doi.org/10.15083/00025134
36b650b6-286a-4536-8fef-aa25f199dc85
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004687105.pdf KJ00004687105.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-09-10
タイトル
タイトル 戦後における読書行動と社会階層をめぐる試論的考察 : 格差の実態の変容/格差へのまなざしの変容
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00025134
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル A Tentative Study about Reading and Social Stratification after WWII : Changes of the actual differentials/changes of the awareness of differentials
著者 久井, 英輔

× 久井, 英輔

WEKO 118463

久井, 英輔

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 118464
姓名 Hisai, Eisuke
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科生涯教育計画コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 We can see many excellent historical studies about the relation between reading behavior and social stratification in Japan before WWII. These studies succeeded in describing the differences of reading behavior between social classes by using not only quantitative data but also various qualitative data. However, we have never seen such studies that apply these viewpoints to reading behavior after WWII. My tentative study consists of two essays. First, I investigated changes of the differentials of reading rate by using several surveys which have been made continuously after WWII. In the high-growth period, the reading rates both in cities and villages rose much. On the other hand, the differentials between social classes scarcely changed during this period. Moreover, we can confirm the obvious differences of favorite genres, reading time, and expenses for books between social classes. The structure of these differences is very similar to that we had before WWII. Second, I described an outline of changes of discourses about the relation between reading behavior and social classes after WWII. I examined the articles and papers on The Science of Reading edited by the Japan Association of Reading since 1957. The articles and papers which were based on analytic framework of social stratification extremely reduced in 1970s. After the high-growth period, the discourses about reading have lost the awareness of social stratification.
書誌情報 生涯学習・社会教育学研究

巻 29, p. 1-13, 発行日 2004-12-25
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1342193X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10531339
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科生涯教育計画講座社会教育学研究室紀要編集委員会
出版者別名
Division of Social Education, Department of Lifelong Education Planning, Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:58:38.231886
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3