WEKO3
アイテム
社会教育施設における経営方式の多様化に関する考察
https://doi.org/10.15083/00025136
https://doi.org/10.15083/00025136672fad52-999d-476e-a81a-5d76a5e044ee
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-09-10 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 社会教育施設における経営方式の多様化に関する考察 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00025136 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A Study on the Management Style Diversification in Social Educational Facilities | |||||
著者 |
井上, 伸良
× 井上, 伸良 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 118468 | |||||
姓名 | Il, Nobuyoshi | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学大学院教育学研究科生涯教育計画コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this paper is to review the process of the management style of social educational facilities which has been diversified in the context of local government institutional reform. The fact that the both national and local financial conditions become critical, obviously it will influence the management style of social educational facilities to be diversified. Under this condition, best usage of the limited resources and finances, and an appropriate management style of social educational facilities to perform its duties are demanded. As for the management style, it is difficult to make them fit in a single law. However, an administrational body needs sense about management in managing social educational facilities. | |||||
書誌情報 |
生涯学習・社会教育学研究 巻 29, p. 25-33, 発行日 2004-12-25 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1342193X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10531339 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科生涯教育計画講座社会教育学研究室紀要編集委員会 | |||||
出版者別名 | ||||||
Division of Social Education, Department of Lifelong Education Planning, Graduate School of Education, University of Tokyo |