WEKO3
アイテム
米国における次世代支援の今日的課題と世代間アプローチ : 地域・学校・家庭をつなぐシステム作りの可能性
https://doi.org/10.15083/00025141
https://doi.org/10.15083/000251417efd4174-1da3-4447-92f3-5a60ed9f0c27
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00004687112.pdf (1.2 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-09-10 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 米国における次世代支援の今日的課題と世代間アプローチ : 地域・学校・家庭をつなぐシステム作りの可能性 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00025141 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Todays Issues of Supporting Youth and Intergenerational Approaches in U.S.A. : The Possibility of Systems Building for Linking Communities, Schools and Homes | |||||
著者 |
中川, 恵里子
× 中川, 恵里子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子 | 118478 | |||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
姓名 | Nakagawa, ERIKO | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Today American society has a lot of difficulties in caring youth. The studies of adolescence have revealed that instructive after shool programs are really needed for supporting youth. In this point of view, it is considarable that Intergenerational programs have worked for youth at risiks by building systems, linking communities, schools and homes since 80's. In this paper, I am going to discuss how to built supporting systems by making reference to one of the case study of Intergenerational programs, ""Experience Corps"" in Philaderphia. The key-words are ""Self-organization"", and ""Mediator"". | |||||
書誌情報 |
生涯学習・社会教育学研究 巻 29, p. 73-83, 発行日 2004-12-25 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1342193X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10531339 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題 | 370 | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科生涯教育計画講座社会教育学研究室紀要編集委員会 | |||||
出版者別名 | ||||||
Division of Social Education, Department of Lifelong Education Planning, Graduate School of Education, University of Tokyo |