ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 生涯学習・社会教育学研究
  4. 27
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 10 総合教育科学専攻
  3. 生涯学習・社会教育学研究
  4. 27

教育における内発的発展論の視座 : 女性の発展・発達の側面に言及して

https://doi.org/10.15083/00025161
https://doi.org/10.15083/00025161
76968ccb-c642-4acc-af88-93c25f0a4354
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000735949.pdf KJ00000735949.pdf (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-04-11
タイトル
タイトル 教育における内発的発展論の視座 : 女性の発展・発達の側面に言及して
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00025161
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Applying perspectives of the endogenous development theory into adult education : Referring to the aspect of women's development
著者 鈴木, 優美

× 鈴木, 優美

WEKO 53131

鈴木, 優美

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 53132
姓名 Suzuki, Yumi
著者所属
著者所属 Graduate School in Lifelong Learning, Roskilde University
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The endogenous development theory was suggested in late 70's by Kazuko Tsurumi. With its comprehensive ideas, it has encouraged out-of-absolute development mostly in Asian countries. Now, applying its perspectives into adult education with using clues from women's psychology, I'd like to suggest an expectation on women's power to rouse them to make another kind of development by using their potentiality. When oppressed experience can be changed into positive energy to be active, it can be considered as "fortunate" experience for women to have been historically oppressed. As its value of "endogenous" development one should wait for it to be matured. Public adult education might be able to enhance their potentiality active, for its accessibility. However, ambivalently the educational orientation may include a facet of mobilisation, thus we need to be aware of its risk. Hereby, it brings developed types of learning/praxis to create the society, in reward for having nurtured in society as a consequence.
書誌情報 生涯学習・社会教育学研究

巻 27, p. 71-80, 発行日 2002-12-25
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1342193X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10531339
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 371.1
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 379.46
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科生涯教育計画講座社会教育学研究室紀要編集委員会
出版者別名
Division of Social Education, Department of Lifelong Education Planning, Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:58:26.317253
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3