WEKO3
アイテム
学習集団における人間関係に関する考察 : 「対面的ネットワーク」に向けて
https://doi.org/10.15083/00025182
https://doi.org/10.15083/00025182e6188b57-4e64-4d39-bbcb-388fb40c5fad
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00000696191.pdf (855.8 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-04-11 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 学習集団における人間関係に関する考察 : 「対面的ネットワーク」に向けて | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00025182 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A study of human relationship in a learning group : Toward the 'face-to-face network' | |||||
著者 |
權, 美奈
× 權, 美奈 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 53180 | |||||
姓名 | Kwon, Mina | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科生涯教育計画講座社会教育学研究室博士課程 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this paper is to suggest the ideal way of a learing group required in recent adult education, by the method of inquiring of the quality of human relationship in the learning group. Until recently, studies in adult education have tended to place their interests on the process to get scientific knowledge. On the other hand, the network theory has been already appeared in the field of adult education in recent years. The theory tends to consider important the quality of human relationship supporting 'self-reliance of individual', and it shares many parts of my opinion. Historically speaking, the study point in learning theory has been moved from the primitive group theory to the discussion in which stress is laid on the cognition of individual and, moreover, the network theory which integrates the both is, as a new model, being on research. Based on the above point-of-view, this paper tries to present the 'face-to-face network' as a required aspect of a learing group in recent adult education, by analysis and comparison of the theories by Kosaku MIYASAKA, Ikuyo KANEKO, and Kohei HANASAKI. | |||||
書誌情報 |
生涯学習・社会教育学研究 巻 22, p. 53-61, 発行日 1997-12-15 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1342193X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10531339 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 379.4 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 379.6 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科生涯教育計画講座社会教育学研究室紀要編集委員会 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | Division of Social Education, Department of Lifelong Education Planning, Graduate School of Education, University of Tokyo |