WEKO3
アイテム
21世紀への鍵としての成人学習 : 第5回国際成人教育会議報告
https://doi.org/10.15083/00025183
https://doi.org/10.15083/000251837613562d-899f-4548-a0c8-006d1be79e2d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-04-11 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 21世紀への鍵としての成人学習 : 第5回国際成人教育会議報告 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00025183 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Adult Learning as a Key to the Twenty-First Century: A Report on the Fifth International Conference on Adult Education | |||||
著者 |
佐藤, 一子
× 佐藤, 一子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 53182 | |||||
姓名 | Sato, Katsuko | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学大学院教育学研究科生涯教育計画講座社会教育学研究室 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper is a report on the Fifth International Conference on Adult Education held in Hamburg from 14th July to 18th July,1997. The main issue of the Conference is expressed in the "Hamburg Declaration on Adult Learning" adopped at the final session. The Declaration says that "adult education thus becomes more than a right ; it is a key to the twenty-first century". I intended to follow the development of the international co-operation of UNESCO and NGOs on the adult education activities after the first conference in 1949 and analyze the meaning of the fifth conference in the perspective for the future. | |||||
書誌情報 |
生涯学習・社会教育学研究 巻 22, p. 63-72, 発行日 1997-12-15 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1342193X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10531339 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 379.4 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科生涯教育計画講座社会教育学研究室紀要編集委員会 | |||||
出版者別名 | ||||||
Division of Social Education, Department of Lifelong Education Planning, Graduate School of Education, University of Tokyo |