ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 生涯学習・社会教育学研究
  4. 21
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 10 総合教育科学専攻
  3. 生涯学習・社会教育学研究
  4. 21

生涯学習社会におけるネットワークとシステム

https://doi.org/10.15083/00025185
https://doi.org/10.15083/00025185
9492429c-0b80-4da2-abdf-0ccb1ecf7693
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000696177.pdf KJ00000696177.pdf (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-04-11
タイトル
タイトル 生涯学習社会におけるネットワークとシステム
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00025185
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Network and System in Lifelong Learning Society
著者 梨本, 雄太郎

× 梨本, 雄太郎

WEKO 53185

梨本, 雄太郎

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 53186
姓名 Nashimoto, Yutaro
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科生涯教育計画講座社会教育学研究室博士課程
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In the studies of adult learning, microscopic approach often neglects social functions and political natures of dynamic interaction between individual and society. Meanwhile, macroscopic approach concerning educational law and administration cannot easily grasp the variety of meanings and values which constitutes learning processes. In order to overcome the limits of above two approaches, this paper examines various aspects of the organization of learning activities. Two types of organizing principles should be distinguished. The solid hierarchy for attaining a definite purpose, to which all the units are integrated, should be called "systematic". The loosely connected combination of independent units, which produces drastic changes to interrelation be- tween all the members, should be called "networking". Actually, these two principles are inseparable from each other. All the group or institution should be seen as a hybrid of these two principles. But If various types of learning activities are unified in a single system, lifelong learning is in danger of being identified with modern project of enlightenment. In opposition to the reinforcement of the "systematic" principles, the "networking" principles should be maintained. The role of NPO (non-profit organization) and volunteers is important to construct the pluralistic system of learning network.
書誌情報 生涯学習・社会教育学研究

巻 21, p. 15-23, 発行日 1997-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1342193X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10531339
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 371.1
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 379
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科生涯教育計画講座社会教育学研究室紀要編集委員会
出版者別名
Division of Social Education, Department of Lifelong Education Planning, Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:57:41.337860
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3