ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 生涯学習・社会教育学研究
  4. 21
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 10 総合教育科学専攻
  3. 生涯学習・社会教育学研究
  4. 21

マイルズ・ホートンの成人教育理念の形成過程 : ハイランダー・フォークスクールの設立とグルントヴィのフォルケホイスコーレ構想

https://doi.org/10.15083/00025187
https://doi.org/10.15083/00025187
2220646d-7816-40e0-81ca-169d17865a80
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000696179.pdf KJ00000696179.pdf (945.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-04-11
タイトル
タイトル マイルズ・ホートンの成人教育理念の形成過程 : ハイランダー・フォークスクールの設立とグルントヴィのフォルケホイスコーレ構想
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00025187
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル A Study on Myles Horton's Philosophy of Adult Education: Grundtvig's Influences on the Ideas of the Highlander Folk School
著者 藤村, 好美

× 藤村, 好美

WEKO 53189

藤村, 好美

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 53190
姓名 Fujimura, Yoshimi
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科生涯教育計画講座社会教育学研究室博士課程
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Myles Horton pursued a truly democratic society through the practice at the Highlander Folk School. In search for a better way of educating people, Horton came across Bishop Grundtvig's ideas of Folkehojskole and were greatly influenced by him. Horton himself says in his paper, ".. .it was not his educational ideas, but Bishop Grundtvig himself that attracted me." In this paper, I study Grundtvig's ideas of Folkehojskole and see how they influenced Horton's ideas of folk school, so that I can reconfirm the modern meaning of Grundtvig's philosophy. This is one of a series of my work tracing the thinkers who influenced Horton's philosophy of adult education. First, I roughly trace some thinkers who had influence on Horton in accordance with his life history. Secondly, I review Grundtvig's ideas of Folkehojskole together with their historical background in Denmark. Thirdly, I study what Grundtvig's ideas meant to Horton and consider why Horton was disappointed with the folk highschools after Grundtvig's days. Finally, I study the modern meaning and the universality of the ideas of Grundtvig and Horton in relation to the popular education in Latin America.
書誌情報 生涯学習・社会教育学研究

巻 21, p. 35-45, 発行日 1997-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1342193X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10531339
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 372.536
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 379.4
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科生涯教育計画講座社会教育学研究室紀要編集委員会
出版者別名
Division of Social Education, Department of Lifelong Education Planning, Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:57:43.944060
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3