ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 生涯学習・社会教育学研究
  4. 21
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 10 総合教育科学専攻
  3. 生涯学習・社会教育学研究
  4. 21

社会教育研究の方法論についての序論的考察 : 教育学的価値の所在の水準まで掘り下げて

https://doi.org/10.15083/00025189
https://doi.org/10.15083/00025189
dde5c941-141e-47eb-9052-861de011b0f3
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000696181.pdf KJ00000696181.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-04-11
タイトル
タイトル 社会教育研究の方法論についての序論的考察 : 教育学的価値の所在の水準まで掘り下げて
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00025189
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル An Introductory Reflection on the Methodology of the Studies about Social Education : An Argument in the Level of the Whereabouts of the Values of Pedagogy and Andragogy
著者 佐々木, 英和

× 佐々木, 英和

WEKO 53193

佐々木, 英和

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 53194
姓名 Sasaki, Hidekazu
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科生涯教育計画講座社会教育学研究室博士課程
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 I think that it is high time that we had to reconsider the whereabouts of the values of the studies about social education and the methodology of them, digging down into the fundamental level. The aim of this paper is to discuss this subject, referring to the general problems of pedagogy. It is very important to ascertain the two main tendencies in postwar pedagogy. On the one hand, there is a point of view that making the oughtness of education clear should be aimed at, first of all, that the role of pedagogy is to conduct educational practice initiatively, and that pedagogical values exist in accordance with educational values. On the other hand, there is a point of view that pedagogy must research education in a relative way, that pedagogical values can be found out in conflicting with educational values, and that the concept of education must be defined, retaining the possibility of containing everything in the level of contents. Taking over these compared views, I discuss what the required and sufficient conditions of pedagogy and andragogy in general are. Disclosing the actuality of education, it is quite necessary that we reexamine the theoretical and practical problems themselves including the methodology inclined to study the ideal of education, although this isn't to deny the stance itself of searching for the oughtness of education.
書誌情報 生涯学習・社会教育学研究

巻 21, p. 57-67, 発行日 1997-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1342193X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10531339
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 371.1
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 379
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科生涯教育計画講座社会教育学研究室紀要編集委員会
出版者別名
Division of Social Education, Department of Lifelong Education Planning, Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:57:46.606777
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3