ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 生涯学習・社会教育学研究
  4. 20
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 10 総合教育科学専攻
  3. 生涯学習・社会教育学研究
  4. 20

解放の教育の基礎としての解放の神学について

https://doi.org/10.15083/00025190
https://doi.org/10.15083/00025190
ad631256-1463-4382-bf79-9d5caba28434
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000696159.pdf KJ00000696159.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-04-11
タイトル
タイトル 解放の教育の基礎としての解放の神学について
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00025190
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル On the Theology of Liberation as the Base of Emancipatory Education
著者 永井, 健夫

× 永井, 健夫

WEKO 53195

永井, 健夫

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 53196
姓名 Nagai, Katsuo
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科生涯教育計画講座社会教育学研究室博士課程:神奈川大学
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In developed, democratic societies, education tends to be vulnerable to the dynamism of market place, rather than to the control of state. As a result, education there often fails to be education for democracy, in the sense that it is apt to function so that the existing social structure of inequality may be re-produced. Therefore, if education is to contribute to the build-up of a democratic society, where the dignity and the freedom of individuals ahould be esteemed, what is necessary is not mere democratic education, but liberational or emancipatory education. Freire, who denounces the neutrality of education as a falsehood and argues for the pedagogy of the oppressed, claims church to be prophetic. And Gutierrez, who is one of the major figures insisting the theology of liberation, sees much hope and possibilitiy in what Freire shows. The theology of liberation, as well as Freire's liberational pedagogy, was born and has developed in the context of the reppressed Latin American societies. And this the'ology contains reflections and criticisms on conservative Christianity, which has functioned repressively from time to time. That is, the theology of liberation can be regarded as an attempt of Christianity not only to take part in the struggle for social change, but also to critisize and transform itself toward the recovery of its original authenticity. Thus, there is much for those engaged in education to learn from this revolutionary movement of the theology of liberation.
書誌情報 生涯学習・社会教育学研究

巻 20, p. 1-10, 発行日 1996-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1342193X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10531339
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 191.98
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 371
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 379.4
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科生涯教育計画講座社会教育学研究室紀要編集委員会
出版者別名
Division of Social Education, Department of Lifelong Education Planning, Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:57:27.732183
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3