WEKO3
アイテム
障害者差別解放過程の理論化のために
https://doi.org/10.15083/00025193
https://doi.org/10.15083/000251930cf0b185-147c-452e-b23d-7abbc8269d15
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-04-11 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 障害者差別解放過程の理論化のために | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00025193 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Liberation Process from Discrimination on People with Disabilities | |||||
著者 |
津田, 英二
× 津田, 英二 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 53202 | |||||
姓名 | Tsuda, Eiji | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学大学院教育学研究科生涯教育計画講座社会教育学研究室博士課程 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | What adult education studies can do for the liberation of people with disabilities is to argue about what is the best condition in which people can make better efforts for the liberation. Three stages of process are required for this argument. First of all, we have to identify what the discrimination on people with disabilities is. Secondly, structual understanding of the discrimination is quite inevitable. And at last, we must find out the way we struggle with the structure which make the discrimination possible. This article tries to establish the foundation of such argument above. | |||||
書誌情報 |
生涯学習・社会教育学研究 巻 20, p. 31-39, 発行日 1996-03-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1342193X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10531339 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 378.9 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 379 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科生涯教育計画講座社会教育学研究室紀要編集委員会 | |||||
出版者別名 | ||||||
Division of Social Education, Department of Lifelong Education Planning, Graduate School of Education, University of Tokyo |