WEKO3
アイテム
大正期東京教育博物館における特別展覧会 : 専門分科化と大衆化
https://doi.org/10.15083/00025194
https://doi.org/10.15083/000251946ec14d22-2dad-4e74-8195-fca2f1425042
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-04-11 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 大正期東京教育博物館における特別展覧会 : 専門分科化と大衆化 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00025194 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Special Exhibisions at Tokyo Educational Museum in the Taisho Era: Its Specialization and Popularization | |||||
著者 |
久保内, 加菜
× 久保内, 加菜 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子 | 53204 | |||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
姓名 | Kubouchi, Kana | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学大学院教育学研究科生涯教育計画講座社会教育学研究室博士課程 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In the Taisho era, Tokyo Educational Museum which is now called National Science Museum held 18 special exhibitions that were promoted by the Ministry of Education. The purpose of this paper is firstly to describe the museum in transition to the initial phase of the 'modern museum' which is characterized by specialization and. Popularization, especially through the two of the exhibitions held in 1919 and 1920, and secondly to examine the two characteristics in the context of modernization of the museums in Japan. | |||||
書誌情報 |
生涯学習・社会教育学研究 巻 20, p. 41-50, 発行日 1996-03-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1342193X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10531339 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題 | 370 | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題 | 365.6 | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題 | 379 | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題 | 606.9 | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科生涯教育計画講座社会教育学研究室紀要編集委員会 | |||||
出版者別名 | ||||||
Division of Social Education, Department of Lifelong Education Planning, Graduate School of Education, University of Tokyo |