WEKO3
アイテム
書くことと生き方の摸索 : 中高年期の学習活動としての可能性
https://doi.org/10.15083/00025197
https://doi.org/10.15083/00025197701aa58d-2d6c-40c8-900b-3fff3ade5644
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-04-11 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 書くことと生き方の摸索 : 中高年期の学習活動としての可能性 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00025197 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Groping for life through writing : The possibility of learning in middle-old age | |||||
著者 |
中川, 恵里子
× 中川, 恵里子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 53210 | |||||
姓名 | Nakagawa, Eriko | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学大学院教育学研究科生涯教育計画講座社会教育学研究室博士課程 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In Japan, since the movement of Seikatsukiroku in 1950's, the meaning of writing of common people about their lives has been argued from not only learning, but also historical or cultural point of view. This paper, by presentating a lot of writings of middle-old aged persons about their lives and analizing them, discusses the reason why they dare to write about their lives today. Based on that thinking, we try to elucidate the relationships between the writing and mans mental development in life-stage, and to consider the meanings or the possibility of writing. As a result, we find writings develop not only the recognition or creativity, but also emotional advancement. The following subject is to find the way how to deal with or analyze self-expression. | |||||
書誌情報 |
生涯学習・社会教育学研究 巻 20, p. 71-80, 発行日 1996-03-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1342193X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10531339 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 367.7 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 379 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科生涯教育計画講座社会教育学研究室紀要編集委員会 | |||||
出版者別名 | ||||||
Division of Social Education, Department of Lifelong Education Planning, Graduate School of Education, University of Tokyo |