ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 生涯学習・社会教育学研究
  4. 20
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 10 総合教育科学専攻
  3. 生涯学習・社会教育学研究
  4. 20

書くことと生き方の摸索 : 中高年期の学習活動としての可能性

https://doi.org/10.15083/00025197
https://doi.org/10.15083/00025197
701aa58d-2d6c-40c8-900b-3fff3ade5644
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000696166.pdf KJ00000696166.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-04-11
タイトル
タイトル 書くことと生き方の摸索 : 中高年期の学習活動としての可能性
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00025197
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Groping for life through writing : The possibility of learning in middle-old age
著者 中川, 恵里子

× 中川, 恵里子

WEKO 53209

中川, 恵里子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 53210
姓名 Nakagawa, Eriko
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科生涯教育計画講座社会教育学研究室博士課程
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In Japan, since the movement of Seikatsukiroku in 1950's, the meaning of writing of common people about their lives has been argued from not only learning, but also historical or cultural point of view. This paper, by presentating a lot of writings of middle-old aged persons about their lives and analizing them, discusses the reason why they dare to write about their lives today. Based on that thinking, we try to elucidate the relationships between the writing and mans mental development in life-stage, and to consider the meanings or the possibility of writing. As a result, we find writings develop not only the recognition or creativity, but also emotional advancement. The following subject is to find the way how to deal with or analyze self-expression.
書誌情報 生涯学習・社会教育学研究

巻 20, p. 71-80, 発行日 1996-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1342193X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10531339
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 367.7
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 379
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科生涯教育計画講座社会教育学研究室紀要編集委員会
出版者別名
Division of Social Education, Department of Lifelong Education Planning, Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:57:36.249460
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3