ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 132 東洋文化研究所
  2. 東洋文化研究所紀要
  3. 109
  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東洋文化研究所紀要
  4. 109

宋代の楽律論

https://doi.org/10.15083/00027188
https://doi.org/10.15083/00027188
6e207fd1-0d4c-4ad9-83a2-fe70de670f67
名前 / ファイル ライセンス アクション
ioc10907.pdf ioc10907.pdf (1.5 MB)
ioc10907a.pdf ioc10907a.pdf (40.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-07-26
タイトル
タイトル 宋代の楽律論
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 学律
キーワード
主題Scheme Other
主題 宋
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00027188
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル The Theories of Musical Pitch in the Song Times
著者 小島, 毅

× 小島, 毅

WEKO 59809

小島, 毅

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 59810
姓名 Kojima, Tsuyoshi
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In imperial China, the court used the absolute pitch named huangzhong as the standard of measurement for length, volume, and weight.That is why many scholars from the Han period on suggested how to make correct pitch pipes in their philosophical discussions.Emperor Ren Zong ordered a revision of the method of determining pitches to Li Zhao, who insisted on adopting the yardstick of Taifu-si to determine twelve absolute pitches.He attached such importance to the number ‘twelve’ that he was against the suggestion that provision of four bells as semitones be necessary to play music in harmony.Fan Zhen also adhered to ‘twelve’, and debated with his friend Si-ma Guang on the subject how to define the pitch pipe of huangzhong, that is, whether regulating it with a volume of one thousand and two hundred grains of millet or with the length of ninety grains of millet.Chen Yang made a point of the character of the sacred number ‘twelve’, too.But he denied to use an artificial measure as the pitch pipe.This way of thinking was developed by some of Neo-Confucianists.One of them was Cai Yuan-ding, who established the theory of pitches with flat tones and semitones.He mentioned the term li (principle) in his work on music so as to get adherence to ‘twelve’.His theory kept its established status until Zhu Zai-yu found the mathematical solution of the equal-tempered chromatic scale in late Ming.
書誌情報 東洋文化研究所紀要

巻 109, p. 273-305, 発行日 1989-03
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 05638089
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00170926
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 761.1
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 222.053
出版者
出版者 東京大学東洋文化研究所
出版者別名
The Institute of Oriental Culture, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 11:43:22.687189
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3