ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学教育学部紀要
  4. 34
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学教育学部紀要
  3. 34

バングラデシュの子どもの生活世界と学校 : 教育人類学的モデルの構築にむけて

https://doi.org/10.15083/00029685
https://doi.org/10.15083/00029685
448fdcde-8d56-46c3-b522-ce915cd11c2a
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000126027.pdf KJ00000126027.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-03-23
タイトル
タイトル バングラデシュの子どもの生活世界と学校 : 教育人類学的モデルの構築にむけて
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00029685
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Children's Life and Schools in Bangladesh--Toward the Construction of an Educational and Anthropological Model
著者 箕浦, 康子

× 箕浦, 康子

WEKO 65057

箕浦, 康子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 65058
姓名 Minoura, Yasuko
著者所属
著者所属 東京大学比較教育社会学大講座
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper aims at developing an integrated approach to the analysis of children's life and education, using data derived from preliminary fieldwork in Bangladesh in 1994. The Compulsory Primary Education Scheme became effective in January, 1992,with the "Food for Education Program" also started in selected thanas (counties) in order to enhance school attendance of children from the poor social strata who, otherwise, tended to remain illiterate. The conditions of primary and secondary education under the influence of this scheme were reported, along with characteristics of the Bengali family living arrangement, the poverty of landless peasants in rural areas, and the population explosion. The relationships of Islamic ideology to education, to the concept of the child, and to ideas about women were also discussed. An educational anthropological model was constructed for the analyses of possible correlates which might affect children's experience in socialization settings. This model, which emphasizes macro-micro links, had three components at the macro level : life maintenance system, cultural meaning systems, and population increase & assistance from overseas. The relationships of these components with socialization were discussed with special reference to the life and education of children and youth in Bangladesh.
書誌情報 東京大学教育学部紀要

巻 34, p. 81-94, 発行日 1995-02-28
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04957849
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00162021
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 373.1
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 372.2576
出版者
出版者 東京大学教育学部
出版者別名
The Faculty of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:56:57.999986
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3