ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学教育学部紀要
  4. 34
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学教育学部紀要
  3. 34

学校改革論としてのコールバーグ「ジャスト・コミュニティ」構想 : アメリカ道徳教育史の社会学的省察の中で

https://doi.org/10.15083/00029686
https://doi.org/10.15083/00029686
0c61dfad-64ab-47e3-9abb-e5806db47333
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000126028.pdf KJ00000126028.pdf (2.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-03-23
タイトル
タイトル 学校改革論としてのコールバーグ「ジャスト・コミュニティ」構想 : アメリカ道徳教育史の社会学的省察の中で
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00029686
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Kohlberg's Just Community Approach as School Reform--In Sociological Reflection of the History of Moral Education in America
著者 紅林, 伸幸

× 紅林, 伸幸

WEKO 65059

紅林, 伸幸

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 65060
姓名 Kurebayashi, Nobuyuki
著者所属
著者所属 比較教育社会学研究室
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to portray Kohlberg's JUST COMMUNITY APPROACH as School Reform. Lawrence Kohlberg, who was the Moral Developmental Psychologist, had engaged in the practice of moral education since the 1970s. Kohlberg's moral education theory has two programs. One is the Moral Dilemma Program and the other is the Just Community Program. Both programs have the Moral Discussion as the central constituent, through which the students are expected to develop their own moral judgement. The latter, Just Community Approach which this paper focuses on, has the character istic as school reforming. Just Community Approach is structuring the organization of the school according to the universal discipline, Justice. This dircipline of Justice coincides with the idea of American democracy, and sanctions the diversity in races, sexes, achievements, social classes, and their opinions. The history of School Education in America shows that the principal function of schooling is to Americanize different persons and has performed this by identifying them into the culture of the middle class by traits of its structure. But the history certifies also that such function making diverse persons unified could not maintain public order. In American society, the diversity is inevitable. The moral Order-making function of Just Community Approach is another new form of Order-making and Order-maintaining. The structure and the form of stucturing of the Community embody the discipline of Justice, and by the structural trait the Community moralizes the participants and brings democratic order.
書誌情報 東京大学教育学部紀要

巻 34, p. 95-115, 発行日 1995-02-28
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04957849
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00162021
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 371.6
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 372.53
出版者
出版者 東京大学教育学部
出版者別名
The Faculty of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:56:59.152575
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3