ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学教育学部紀要
  4. 34
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学教育学部紀要
  3. 34

教育場面における情動

https://doi.org/10.15083/00029694
https://doi.org/10.15083/00029694
6f1cade0-f579-4d00-a3bd-5aecf08814b6
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000126036.pdf KJ00000126036.pdf (559.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-03-23
タイトル
タイトル 教育場面における情動
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00029694
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Emotions in Educational Situations
著者 上淵, 寿

× 上淵, 寿

WEKO 65077

上淵, 寿

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 65078
姓名 Uebuchi, Hisashi
著者所属
著者所属 東京大学教育心理学研究室
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this article, relationships between motivation and emotions in motivation to learn studies were reviewed. Then both traditional motivation theories (Dweck, 1986; Rotter, 1966; Weiner, 1986) and the new motivation theories (Deci & Ryan, 1985; Wentzel, 1991) were criticized from the perspective of the meanings of motivation. Finally, future researches on motivation were disucssed from relational theory of emotions (Campos, Campos, & Barret, 1989).
書誌情報 東京大学教育学部紀要

巻 34, p. 229-233, 発行日 1995-02-28
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04957849
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00162021
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 141.6
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 141.72
出版者
出版者 東京大学教育学部
出版者別名
The Faculty of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:57:10.097741
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3