ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学教育学部紀要
  4. 34
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学教育学部紀要
  3. 34

多文化教育としての識字

https://doi.org/10.15083/00029705
https://doi.org/10.15083/00029705
d024ee55-de8d-4a2a-a212-de521d78885e
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000126047.pdf KJ00000126047.pdf (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-03-23
タイトル
タイトル 多文化教育としての識字
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00029705
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Literacy as Multicultural Education
著者 矢野, 泉

× 矢野, 泉

WEKO 65101

矢野, 泉

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 65102
姓名 Yano, Izumi
著者所属
著者所属 社会教育学研究室
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 If literacy education is to reject simple assimilation into the dominant, literate culture, and instead include questioning of the oppressive structure of literate society, it should be aimed at the literate majority as well as the illiterate minotity. In terms of grade levels in literacy education, the illiterate minority are the literacy students and the literate majority are called co-learners. In this paper, literacy education is seen as sharing a common basis with multicultural education, which liberates the majority from their prejudices towards the majority. The minority and the majority co-exist in a multicultural society in which learning cultural relativism is related to self-fulfillment. Culture relativism is the attitude of accepting unknown cultures while respecting one's own culture. What is required of co-learners is to be conscious of the formation of such an attitude. If this does not happen, literacy education can is the final analysis be nothing more than assimilation education which brings the minority into the majority culture. In this paper, I have clarified various points which were not obvious in existing research, such as respect for illiteracy as one culture in a multicultural context, the need to view literacy relativistically as one value among many, and the possivility of a third culture emerging from the written culture of the co-learners and the oral culture of the literacy students. Looking at literacy education as a part of multicultural education provides an opportunity for verifying the significance of literacy education.
書誌情報 東京大学教育学部紀要

巻 34, p. 401-409, 発行日 1995-02-28
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04957849
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00162021
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 801.03
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 807
出版者
出版者 東京大学教育学部
出版者別名
The Faculty of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:57:25.296945
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3