ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学教育学部紀要
  4. 33
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学教育学部紀要
  3. 33

教育空間の秩序特性とそのジレンマ

https://doi.org/10.15083/00029709
https://doi.org/10.15083/00029709
7976fd33-6646-4c56-8a1d-55d813528f36
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000126058.pdf KJ00000126058.pdf (1.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-03-23
タイトル
タイトル 教育空間の秩序特性とそのジレンマ
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00029709
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Order Property of Educational System and It's Dilemma
著者 越智, 康詞

× 越智, 康詞

WEKO 65109

越智, 康詞

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 65110
姓名 Ochi, Yasushi
著者所属
著者所属 教育社会学研究室
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 We have been struggling against so many educational problems, but especially since mid-1970's we have been faced with a different kind of problems from that have been. Until mid-1970's educational problems are relatd to the lack of education and the claim that more education needed. However problems recognized as "educational problems" now are inner (intra-educational) problems : "Konai-Boryoku (Violence in School)", "Ijime", "Futoko (Refusal to Attend School)". These trend are followed by three factors : (1) Higher autonomy of educational sphere and faster differentiation of educational functions, (2) Larger gap between educational system and its environment, (3) The character of the logic of education which works to bridge this gap. This third point will be emphasized in the discussion, and we focused on "moralistic character" of educational order and cult of "children-are-everything". And we examine how these character work in educational sphere and what influence give to its inner order. And we find that this logic of education paradoxically became coercive to human beings who live in school (that is, chirdren and teacher). Here, we have to realize that educational problems are not to be solved only by the logic of education itself; it is tautological in a sense. Probing into the character of its inner logic is critical to analize educational problems.
書誌情報 東京大学教育学部紀要

巻 33, p. 31-44, 発行日 1994-01-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04957849
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00162021
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 361.6
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 374.3
出版者
出版者 東京大学教育学部
出版者別名
The Faculty of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:56:20.843566
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3