WEKO3
アイテム
多義語研究の動向と課題
https://doi.org/10.15083/00029714
https://doi.org/10.15083/00029714662d734e-d859-4f37-b1c3-65450e57e9e3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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KJ00000126063.pdf (988.7 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2006-03-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 多義語研究の動向と課題 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00029714 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Advances and Issues in Lexical Ambiguity Research | |||||
著者 |
久野, 雅樹
× 久野, 雅樹 |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65121 | |||||
姓名 | Hisano, Masaki | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学教育心理学研究室 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Lexical ambiguity is one of the major themes in psycholinguistic research over the past two decades. The purpose of this paper is to review the advances and issues in lexical ambiguity research after mid-80s. The central topic in this area is context effects on disambiguation processes. Using crossmodal priming paradigm and other experimental methods, psychologists have studied the on-line processes of resolving lexical ambiguity. Although multiple access model and selective access model are traditionally two major models, hybrid models which include activation of multiple meanings, context-sensitivity, and frequency-dependency are needed, and connectionism is a promising framework. We also examine findings about processing of isolated ambiguous words. Although work on lexical ambiguity has focused more on processing, we must also study the structure and learning mechanism of ambiguity itself. | |||||
書誌情報 |
東京大学教育学部紀要 巻 33, p. 107-115, 発行日 1994-01-31 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04957849 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00162021 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 801.04 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 801.4 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学教育学部 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Faculty of Education, University of Tokyo |