ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学教育学部紀要
  4. 33
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学教育学部紀要
  3. 33

多義語研究の動向と課題

https://doi.org/10.15083/00029714
https://doi.org/10.15083/00029714
662d734e-d859-4f37-b1c3-65450e57e9e3
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000126063.pdf KJ00000126063.pdf (988.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-03-23
タイトル
タイトル 多義語研究の動向と課題
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00029714
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Advances and Issues in Lexical Ambiguity Research
著者 久野, 雅樹

× 久野, 雅樹

WEKO 65120

久野, 雅樹

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 65121
姓名 Hisano, Masaki
著者所属
著者所属 東京大学教育心理学研究室
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Lexical ambiguity is one of the major themes in psycholinguistic research over the past two decades. The purpose of this paper is to review the advances and issues in lexical ambiguity research after mid-80s. The central topic in this area is context effects on disambiguation processes. Using crossmodal priming paradigm and other experimental methods, psychologists have studied the on-line processes of resolving lexical ambiguity. Although multiple access model and selective access model are traditionally two major models, hybrid models which include activation of multiple meanings, context-sensitivity, and frequency-dependency are needed, and connectionism is a promising framework. We also examine findings about processing of isolated ambiguous words. Although work on lexical ambiguity has focused more on processing, we must also study the structure and learning mechanism of ambiguity itself.
書誌情報 東京大学教育学部紀要

巻 33, p. 107-115, 発行日 1994-01-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04957849
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00162021
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 801.04
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 801.4
出版者
出版者 東京大学教育学部
出版者別名
The Faculty of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:56:27.775744
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3