WEKO3
アイテム
多肢選択式テストによる測定の精緻化の試み
https://doi.org/10.15083/00029721
https://doi.org/10.15083/0002972142d6c395-e744-458b-a336-e3f704b64029
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00000126070.pdf (656.0 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 多肢選択式テストによる測定の精緻化の試み | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00029721 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | An Attempt to Improve the Precision of Measurements by a Multiple-Choice Test | |||||
著者 |
平井, 洋子
× 平井, 洋子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65139 | |||||
姓名 | Hirai, Yoko | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学教育情報科学研究室 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In attempt to improve the measurement precision by a multiple-choice test, two IRT multi-category models were applied to an English test and compared to a binary model. The multi-category models were graded response model and nominal response model. Each item of the test consisted of 5 alternatives, which were classified according to their correctness into 3 categories : "correct, " "nearly correct, " and "far from correct." It was found that the two multi-category models showed the almost equal effect on improving the measurement precision compared to 2-parameter logistic model. The improvement was most remarkable for subjects with low ability. | |||||
書誌情報 |
東京大学教育学部紀要 巻 33, p. 167-175, 発行日 1994-01-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04957849 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00162021 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 375.17 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学教育学部 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Faculty of Education, University of Tokyo |