WEKO3
アイテム
先輩後輩関係に"埋め込まれた"大卒就職
https://doi.org/10.15083/00029732
https://doi.org/10.15083/00029732fabff7f3-7adc-49fd-9bab-c51c00d33cde
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 先輩後輩関係に"埋め込まれた"大卒就職 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00029732 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | From College to Work : Its Embeddedness in Alumni-Student Relationships in Japan | |||||
著者 |
苅谷, 剛彦
× 苅谷, 剛彦× 沖津, 由紀× 吉原, 惠子× 近藤, 尚× 中村, 高康 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子 | 65167 | |||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
姓名 | Kariya, Takehiko | |||||
著者別名 | ||||||
識別子 | 65168 | |||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
姓名 | Okitsu, Yuki | |||||
著者別名 | ||||||
識別子 | 65169 | |||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
姓名 | Yoshihara, Keiko | |||||
著者別名 | ||||||
識別子 | 65170 | |||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
姓名 | Kondo, Hisashi | |||||
著者別名 | ||||||
識別子 | 65171 | |||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
姓名 | Nakamura, Takayasu | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学教育社会学研究室 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | New college graduates in Japan find their entry level jobs mainly through relationships with their university almuni. How have those practices developed? What impact do they have on college graduates' job opportunities? What sociological mechanisms are included in those job seeking practices? By focussing on the entry of new college graduates into the labor force during 16 years from 1975 to 1990,this study analyses : (1) the extent to which college graduates find jobs through relationships to alumni (2) how the entry route to jobs through alumni-student relationships formed and devolped (3) how extensively this transition to work through alumni-student relationtips prevails in local universities (4) how female students use this transition route differently from male students and what it means in terms of gender differentiations in labor markets. Based on both qualitative and quantitative data analyses, this study discusses how educational credentialism in Japan is embedded in the transition practices from college to work through alumni-student relationships. | |||||
書誌情報 |
東京大学教育学部紀要 巻 32, p. 89-118, 発行日 1993-03-30 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04957849 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00162021 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題 | 370 | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題 | 366.2 | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題 | 377.9 | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学教育学部 | |||||
出版者別名 | ||||||
The Faculty of Education, University of Tokyo |