ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学教育学部紀要
  4. 32
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学教育学部紀要
  3. 32

概念獲得研究の現状と課題

https://doi.org/10.15083/00029739
https://doi.org/10.15083/00029739
9146e6bf-6887-49bb-aec2-2a1d32d0f641
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000126095.pdf KJ00000126095.pdf (979.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-03-23
タイトル
タイトル 概念獲得研究の現状と課題
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00029739
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Advances and Issues in Concept Acquisition Research
著者 河原, 哲雄

× 河原, 哲雄

WEKO 65189

河原, 哲雄

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 65190
姓名 KAWAHARA, Tetsuo
著者所属
著者所属 東京大学教育心理学研究室
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Concept acquisition is one of the major themes in cognitive science. The purpose of this paper is to review the advances and issues of concept acquisition research after mid-80s. We review the prominent studies from human cognitive psychology, machine learning, and conceptual development research, which seem to be important for the explicit modeling of human concept acquisition process. As for cognitive psychology, impact of theory-based concept view and significance of normative reconstruction of similarity-based concept models are compared. As for machine learning research, explanation-based learning models and connectionist models are introduced, and their applications to human concept acquisition research are explored. As for conceptual development research, studies which hypothesize various constraints are criticized for their lack of computational considerations. We argue that it is important to make a clear distinction between internal conceptual computation and external concept use, and that modular approaches to concept acquisition modeling are promising.
書誌情報 東京大学教育学部紀要

巻 32, p. 233-241, 発行日 1993-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04957849
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00162021
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 141.51
出版者
出版者 東京大学教育学部
出版者別名
The Faculty of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:56:04.657379
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3