WEKO3
アイテム
戦後教育改革期の教師教育をめぐる教養観の諸相 : 制度改革論議の位相と養成現場での模索
https://doi.org/10.15083/00029750
https://doi.org/10.15083/00029750b2b20503-ee3a-4a45-92de-8333938f2ddc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00000126113.pdf (1.0 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 戦後教育改革期の教師教育をめぐる教養観の諸相 : 制度改革論議の位相と養成現場での模索 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00029750 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Some Aspects of the View on the Teachers' Culture during the Reform of Education in Post-war Japan | |||||
著者 |
岩田, 康之
× 岩田, 康之 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65223 | |||||
姓名 | Iwata, Yasuyuki | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学教育哲学・教育史研究室 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In the arguments during the post-war educational reformation in Japan, there were two pararel outlooks on teachers' culture; to think much of teacher's character, and to think much of teacher's profession. At last, the arguments concessively concluded "Teacher should be trained in universities of Liberal Arts". But, behind the caustic criticism to old-style teacher education at Normal Schools, there remained old-style Japanese academisim with little criticism. Therefore, stuffs in the faculities of Liberal Arts or the departments of education founded in post-war Japan couldn't find any effective models for teachers education. In this paper, author analyzes some of the conflicts in finding new-style teachers' education in universities of Liberal Arts. | |||||
書誌情報 |
東京大学教育学部紀要 巻 31, p. 55-63, 発行日 1992-03-30 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04957849 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00162021 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 372.107 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 373.7 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学教育学部 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Faculty of Education, University of Tokyo |