WEKO3
アイテム
教師の発問方略の研究
https://doi.org/10.15083/00029759
https://doi.org/10.15083/00029759ad9d24c6-460f-4252-8b41-09590652df94
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 教師の発問方略の研究 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00029759 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A Research on Teachers' Questioning Strategies | |||||
著者 |
藤川, 大祐
× 藤川, 大祐 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子 | 65251 | |||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
姓名 | Fujikawa, Daisuke | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学学校教育学研究室 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Classes on four subjects (Japanese, mathematics, science, and social studies) in a junior high school classroom are observed and video-recorded, and later transcribed. And the four teachers are interviewed by stimulated-recall. Then questioning strategies of three teachers (except mathematics) are analysed, using the methods of "classroom discourse" research and "teachers' thought processes" research. For each teacher, various problems concerning the questioning strategies are identified. And common characteristics of the three are discussed. | |||||
書誌情報 |
東京大学教育学部紀要 巻 31, p. 201-207, 発行日 1992-03-30 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04957849 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00162021 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題 | 370 | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題 | 375.1 | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学教育学部 | |||||
出版者別名 | ||||||
The Faculty of Education, University of Tokyo |