ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学教育学部紀要
  4. 30
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学教育学部紀要
  3. 30

戦後中等教育の構造変化と学歴主義 : 丹波篠山地域の2高校を事例として

https://doi.org/10.15083/00029769
https://doi.org/10.15083/00029769
b789992b-bae0-470f-8ef9-117557002657
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000125997.pdf KJ00000125997.pdf (3.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-03-23
タイトル
タイトル 戦後中等教育の構造変化と学歴主義 : 丹波篠山地域の2高校を事例として
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00029769
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Structural Change and Institutionalization of Educational Credentialism in Secondary Education after World War II--A Case Study of Two High Schools in "Tanba Sasayama"
著者 天野, 郁夫

× 天野, 郁夫

WEKO 65272

天野, 郁夫

Search repository
志水, 宏吉

× 志水, 宏吉

WEKO 65273

志水, 宏吉

Search repository
吉田, 文

× 吉田, 文

WEKO 65274

吉田, 文

Search repository
越智, 康詞

× 越智, 康詞

WEKO 65275

越智, 康詞

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 65276
姓名 Amano, Ikuo
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 65277
姓名 Shimizu, Kokichi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 65278
姓名 Yoshida, Aya
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 65279
姓名 Ochi, Yasushi
著者所属
著者所属 東京大学教育社会学研究室
著者所属
著者所属 大阪教育大学
著者所属
著者所属 放送教育開発センター
著者所属
著者所属 東京大学大学院
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The concept of Eduactional Reform of secondary education after World War II was to introduce a new high school system offering terminal education equally open to all the citizens. One of the goals of this Reform was to reduce difference in quality among high schools to relieve educational credentialism. However as industrialization has proceeded, educational credentials have become more important as a main occupational selection criterion. As a result, the purpose of this Reform to equalize quality in education among different high schools faced difficulties to attain. By the time around 1960, a clear hierarchy among high schools and courses of study emerged. That means that inequality among high schools came out. The aim of this paper is to clarify the process how this Reform ended in failure by focusing on two day-time high schools: one is a comprehensive high school, and the other is a vocational (agriculture) high school; and seven part-time high schools in a region called "Tanba Sasayama". We examine functional change and organizational transition in each school and make clear how they lost their initial educational goals and changed their originally expected roles, and how they were reorganized.
書誌情報 東京大学教育学部紀要

巻 30, p. 53-82, 発行日 1991-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04957849
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00162021
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 361.8
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 372.162
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 373.2
出版者
出版者 東京大学教育学部
出版者別名
The Faculty of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:55:10.962232
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3