WEKO3
アイテム
重度重複障害児の事例研究:姿勢に注目して
https://doi.org/10.15083/00029772
https://doi.org/10.15083/00029772090c2edd-443d-4ebf-9f61-c0bb178269f2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 重度重複障害児の事例研究:姿勢に注目して | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00029772 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Case Study of Profoundly Mentally and Physically Retarded Child: Maintaining Posture and External World | |||||
著者 |
遠藤, 司
× 遠藤, 司 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65287 | |||||
姓名 | Endo, Tsukasa | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学教育心理学研究室 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | A longitudinal case study of a profoundly mentally and physically retarded child was made. I had been in charge of the education of this girl for three years, during the period when she was 8 to 11 years old. I assigned tasks which would encourage her development and invented teaching materials that gave shapes to those tasks. It was found; (a) she raised herself when she received stimulus from external world, (b) using her body (hip, elbow, and foot), she was maintaining her posture, when she was sitting on a chair. The relationship between maintaining posture and external world was discussed. | |||||
書誌情報 |
東京大学教育学部紀要 巻 30, p. 131-140, 発行日 1991-03-30 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04957849 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00162021 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 378.9 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 491.19 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学教育学部 | |||||
出版者別名 | ||||||
The Faculty of Education, University of Tokyo |