WEKO3
アイテム
詩の授業の教育批評 : 授業における経験の質に注目して
https://doi.org/10.15083/00029777
https://doi.org/10.15083/000297773031557a-60ed-4af3-9785-cbcd8115dbbe
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 詩の授業の教育批評 : 授業における経験の質に注目して | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00029777 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Educational Criticism of Teaching and Learning a Poem : Focus on the Quality of Experiences in Teaching and Learning | |||||
著者 |
伊藤, 安浩
× 伊藤, 安浩 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子 | 65301 | |||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
姓名 | Ito, Yasuhiro | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学学校教育学研究室 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In research on teaching, since the mid 1960s artistic approach as a qualitative research method has been suggested by Elliot W. Eisner. Artistic approach embodies itself in educational criticism and is based on educational connoisseurship that appreciates the quality of teaching and learning. As Eisner points out, formally defined technical terms and numerical symbols cannot always success to represent the reality in which teachers and children are thinking, feeling and acting. A purpose of educational criticism, therefore, is to describe and articulate the richness of educational life in terms of effective, expressive languages. This paper presents an educational criticism as a case study of teaching and learning a poem, focusing on the quality of experiences of the teacher and children in a class. | |||||
書誌情報 |
東京大学教育学部紀要 巻 30, p. 209-218, 発行日 1991-03-30 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04957849 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00162021 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題 | 370 | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題 | 371.7 | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題 | 375.1 | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学教育学部 | |||||
出版者別名 | ||||||
The Faculty of Education, University of Tokyo |