WEKO3
アイテム
授業における相互作用の質的研究 : 詩の授業における<子供のテキストとの相互作用>と<教師の子供との相互作用>
https://doi.org/10.15083/00029793
https://doi.org/10.15083/00029793d24b74ae-06fe-46db-b684-c5de2bc80945
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2006-03-23 | |||||
| タイトル | ||||||
| タイトル | 授業における相互作用の質的研究 : 詩の授業における<子供のテキストとの相互作用>と<教師の子供との相互作用> | |||||
| 言語 | ||||||
| 言語 | jpn | |||||
| 資源タイプ | ||||||
| 資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
| タイプ | departmental bulletin paper | |||||
| ID登録 | ||||||
| ID登録 | 10.15083/00029793 | |||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||
| その他のタイトル | ||||||
| その他のタイトル | The Interpretative Study of Interaction in a Classroom : Children's Interaction with Text and Interaction with Teacher in a Teaching about a Poem | |||||
| 著者 |
岩川, 直樹
× 岩川, 直樹 |
|||||
| 著者別名 | ||||||
| 識別子Scheme | WEKO | |||||
| 識別子 | 65354 | |||||
| 姓名 | Iwakawa, Naoki | |||||
| 著者所属 | ||||||
| 著者所属 | 学校教育学研究室 | |||||
| 抄録 | ||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||
| 内容記述 | In a classroom, children interact not only with a teacher but also with a text. In chirdren's experience, these two dimensions of interaction cannot be separated. This study focuses on the relation between these two dimension of interation through a teaching about a poem. In the interaction of a poem, touching a word apart from interpreting a meaning is essential. And we can find some aspects of the specific structure in which such a chrdren's interction with a poem and chirdren's interaction with teacher or other chirdren closely relate to each other. | |||||
| 書誌情報 |
東京大学教育学部紀要 巻 29, p. 287-296, 発行日 1990-03-30 |
|||||
| ISSN | ||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
| 収録物識別子 | 04957849 | |||||
| 書誌レコードID | ||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||
| 収録物識別子 | AN00162021 | |||||
| フォーマット | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | application/pdf | |||||
| 日本十進分類法 | ||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||
| 主題 | 370 | |||||
| 日本十進分類法 | ||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||
| 主題 | 371.8 | |||||
| 日本十進分類法 | ||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||
| 主題 | 375.1 | |||||
| 出版者 | ||||||
| 出版者 | 東京大学教育学部 | |||||
| 出版者別名 | ||||||
| The Faculty of Education, University of Tokyo | ||||||