WEKO3
アイテム
授業における相互作用の質的研究 : 詩の授業における<子供のテキストとの相互作用>と<教師の子供との相互作用>
https://doi.org/10.15083/00029793
https://doi.org/10.15083/00029793d24b74ae-06fe-46db-b684-c5de2bc80945
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 授業における相互作用の質的研究 : 詩の授業における<子供のテキストとの相互作用>と<教師の子供との相互作用> | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00029793 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Interpretative Study of Interaction in a Classroom : Children's Interaction with Text and Interaction with Teacher in a Teaching about a Poem | |||||
著者 |
岩川, 直樹
× 岩川, 直樹 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65354 | |||||
姓名 | Iwakawa, Naoki | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 学校教育学研究室 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In a classroom, children interact not only with a teacher but also with a text. In chirdren's experience, these two dimensions of interaction cannot be separated. This study focuses on the relation between these two dimension of interation through a teaching about a poem. In the interaction of a poem, touching a word apart from interpreting a meaning is essential. And we can find some aspects of the specific structure in which such a chrdren's interction with a poem and chirdren's interaction with teacher or other chirdren closely relate to each other. | |||||
書誌情報 |
東京大学教育学部紀要 巻 29, p. 287-296, 発行日 1990-03-30 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04957849 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00162021 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 371.8 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 375.1 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学教育学部 | |||||
出版者別名 | ||||||
The Faculty of Education, University of Tokyo |