ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学教育学部紀要
  4. 28
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学教育学部紀要
  3. 28

幼児による事象の統合 : 出来事の想定と矛盾の有無との関係

https://doi.org/10.15083/00029803
https://doi.org/10.15083/00029803
e6de4b4f-1cb2-46b8-a025-3f11689348ab
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000126160.pdf KJ00000126160.pdf (918.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-03-23
タイトル
タイトル 幼児による事象の統合 : 出来事の想定と矛盾の有無との関係
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00029803
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Episode Construction to Integrate Events in Preschool Children : The Relationship Between Episode Construction and Consistency of the Given events
著者 久保, ゆかり

× 久保, ゆかり

WEKO 65391

久保, ゆかり

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 65392
姓名 Kubo, Yukari
著者所属
著者所属 東京大学教育心理学研究室
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to examine whether preschool children would construct episodes that were not directly implied in the given events only when they were required to integrate inconsistent events. In the first study, 5-and 6-year-olds evaluated sentences for their consistency, and integrated inconsistent ones by constructing new episodes. Some 4-year-olds, however, made up episode to integrate sentences when they did not detect their inconsistency. In the second study, children were asked to integrate each type of sentences that were consistent or inconsistent. Similar to adults' performance, 5-and 6-year-olds integrated consistent sentences by using direct implications of given sentences, and integrated inconsistent sentences by constructing new episodes. Four-year-olds' way of integration if they did, was similar to older children's one, but they often did not integrate. Yet in the third study where given events had more explicit consistency, 4-year-olds integrated them by using direct implications like 5-year-olds. These results showed that preschool children constructed new episodes only if given events was inconsistent.
書誌情報 東京大学教育学部紀要

巻 28, p. 165-175, 発行日 1989-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04957849
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00162021
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 141.5
出版者
出版者 東京大学教育学部
出版者別名
The Faculty of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:54:28.045168
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3