WEKO3
アイテム
学校の組織社会学 : ゴッフマンの分析視角から
https://doi.org/10.15083/00029807
https://doi.org/10.15083/00029807fc77ee00-fcd4-4288-bca6-adac40b971fa
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 学校の組織社会学 : ゴッフマンの分析視角から | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00029807 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Sociology of School Oroanization : from Goffman's perspective | |||||
著者 |
越智, 康詞
× 越智, 康詞 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65402 | |||||
姓名 | Ochi, Yasushi | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 教育社会学研究室 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Many sociologists of education have been researching school organization from various standpoints. However, there are some problems; for example, current organizational studies are so separated or unrelated that integrative and comprehensive theory has been lacked. In addition, many researchers are seemd to see "education" mere functional matter. The aim of this paper is to introduce a new perspective about school organizations, seeing them as <total institution>. Then we will we able to see school as auto-power-productive-device which govem children who are not yet inside social systems. We will find that "education" is not only a pure functional matter, but also a strategical device by which school justifies its inner process. | |||||
書誌情報 |
東京大学教育学部紀要 巻 28, p. 253-261, 発行日 1989-03-30 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04957849 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00162021 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 361.6 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 374.3 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学教育学部 | |||||
出版者別名 | ||||||
The Faculty of Education, University of Tokyo |