WEKO3
アイテム
H. ワロンの初期発達理論 : <姿勢機能(システム)>概念を中心に
https://doi.org/10.15083/00029821
https://doi.org/10.15083/00029821158bc060-e8e8-42cd-b071-241269b579b5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | H. ワロンの初期発達理論 : <姿勢機能(システム)>概念を中心に | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00029821 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | H. Wallon's Theory of the early Development of the Child : Focusing on the Concept of the Function of Posture | |||||
著者 |
亀谷, 和史
× 亀谷, 和史 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65434 | |||||
姓名 | Kametani, Kazufumi | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 教育哲学・教育史研究室 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | H. Wallon emphasized that a child is from the beginning a biosocial organism. He put great emphasis on the child's relationship to others through the agence of the emotion. In this paper we intend to clarify the concept of the function of posture and its relation to emotion. According to Wallon, the function of posture is essential in the early development of the child. It is related not only to physical development but also to mental development in early infancy. It is also related to both affective and cognitive functions. Posture (or Attitude) is the most important function in the development of personality. | |||||
書誌情報 |
東京大学教育学部紀要 巻 27, p. 183-193, 発行日 1988-02-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04957849 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00162021 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 140.1 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 141.93 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学教育学部 | |||||
出版者別名 | ||||||
The Faculty of Education, University of Tokyo |