ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学教育学部紀要
  4. 27
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学教育学部紀要
  3. 27

生活画概念の検討 : 幼児の絵画共同製作場面の相互交渉の分析

https://doi.org/10.15083/00029833
https://doi.org/10.15083/00029833
eda99bb1-1c83-4902-b8ae-c5793b8bfde2
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000126197.pdf KJ00000126197.pdf (870.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-03-23
タイトル
タイトル 生活画概念の検討 : 幼児の絵画共同製作場面の相互交渉の分析
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00029833
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル A Study of "Seikatsu-Ga" : An Analysis of the intereractive behaviors in young children's collaborative picture making
著者 浜谷, 直人

× 浜谷, 直人

WEKO 65463

浜谷, 直人

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 65464
姓名 Hamatani, Naoto
著者所属
著者所属 教育心理学研究室
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 "Seikatsu-Ga" is a key concept in art education of Japan. According to the proposals of "Seikatsu-Ga", a model of picture making process was formulated. The formulations are as follows. 1) Artist's active experience with object will influence the process of picture making. 2) Interactive behaviors in the process among artists will influence artists' cognitive development and communication of experience. In order to investigate whether these formulations are true or not, six-year-old children's interactive behaviors in the collaborative picture making process were analyzed. Two groups, each consisted of six children and a teacher, made pictures with a theme, that was "we are caregiving and playing with the bantams". Two teachers judged that H group children had more experiences with the bantams than L group children. It was found that the type of interaction of H group is different from that of L group. H group children interacted each other concerning about the elements of the picture theme, by using utterances and figures. L group children interacted each other concerning about the scenes and the compositions, by using utterances. The result may support the formulations of the model.
書誌情報 東京大学教育学部紀要

巻 27, p. 307-315, 発行日 1988-02-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04957849
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00162021
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 371.4
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 376.156
出版者
出版者 東京大学教育学部
出版者別名
The Faculty of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:54:09.876869
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3