WEKO3
アイテム
教育分析と社会学 : モダニティ概念とパーソンズを中心に
https://doi.org/10.15083/00029843
https://doi.org/10.15083/00029843880ef1f1-9dc4-43f6-b984-a886caafa14d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00000126214.pdf (2.0 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 教育分析と社会学 : モダニティ概念とパーソンズを中心に | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00029843 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Sociology and Analysis of Education : Centering around a Concept of "Modernity" and Talcott Parsons | |||||
著者 |
森, 重雄
× 森, 重雄 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65486 | |||||
姓名 | Mori, Shigeo | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 教育社会学研究室 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Of course, Sociology of Education means "sociological" elucidation of education. But if this indicates merely accidental application of "sociological" methods to educational phenomena, can we ever refer to academic significance of Sociology of Education? Especially to us, this question relates to academic pathos which make us study various educational phenomena from sociological standpoint. "Why does Sociology try to inquire education?" is our main question. We will examine this in academic sense. That is, to identify education an important "sociological" (not social) problem is our end in this discourse. In this inquiring process, we find primacy of "modernity" and Parsons' late years sociology. | |||||
書誌情報 |
東京大学教育学部紀要 巻 26, p. 59-76, 発行日 1987-02-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04957849 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00162021 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 361.253 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 371.3 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学教育学部 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Faculty of Education, University of Tokyo |