WEKO3
アイテム
語彙理解力測定における適応型テストの効果
https://doi.org/10.15083/00029844
https://doi.org/10.15083/00029844929d5873-97d4-4198-a90b-69175d775f0a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00000126215.pdf (841.7 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 語彙理解力測定における適応型テストの効果 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00029844 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Effectiveness of an Adaptive Testing Procedure for Measuring Verbal Ability | |||||
著者 |
芝, 祐順
× 芝, 祐順× 柴山, 直× 鎌原, 雅彦× 野口, 裕之 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65491 | |||||
姓名 | Shiba, Sukeyori | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65492 | |||||
姓名 | Shibayama, Tadashi | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65493 | |||||
姓名 | Kambara, Masahiko | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65494 | |||||
姓名 | Noguchi, Hiroyuki | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学教育学部教育情報科学研究室 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学数育学部教育心理学研究室 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京学芸大学教育心理学研究室 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this research is two-fold. Firstly, from a practical point of view, the development of a new computer program for an adaptive testing procedure was necessitated in order to measure the verbal ability more efficiently than the other existing procedures. Secondly, an experiment was designed in order to compare the efficiency of the adaptive testing procedure with that of the conventional testing procedure, analyze the effects of the feedback, investigate the relationship between the verbal ability and the response time, and evaluate the stability of the repeated measurements. With regard to the first purpose, a satisfactory computer program was created. This program automatically controlls the selection of test items during the process of administering the test so that the items administered to each subject should be appropriate in their difficulties. Furthermore, with regard to the second purpose, it was conculded that the results showed the superiority of the adaptive testing procedure over the conventional one in many respects. | |||||
書誌情報 |
東京大学教育学部紀要 巻 26, p. 77-87, 発行日 1987-02-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04957849 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00162021 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 371.7 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 807 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学教育学部 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Faculty of Education, University of Tokyo |