WEKO3
アイテム
高校教師の意識に関する社会学的研究 : 格差構造の正当化をめぐって
https://doi.org/10.15083/00029851
https://doi.org/10.15083/000298518f4bc5ac-cc68-401e-b7ff-0320e626db82
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00000126222.pdf (1.0 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 高校教師の意識に関する社会学的研究 : 格差構造の正当化をめぐって | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00029851 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A sociological study of high school teachers' consciousness on the legitimation of hierarchical structure | |||||
著者 |
酒井, 朗
× 酒井, 朗 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65522 | |||||
姓名 | Sakai, Akira | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 教育社会学研究室 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The aim of this paper is to investigate the factors which influence high school teachers' "consciousness" that supports ability grouping. This grouping causes hierarchical structure in school. First, I point out two kinds of knowledge component which construct their "consciousness". One is about subject, and the other is about pedagogy. Especially the hierarchical structure of the former knowledge urges them to think that they should give an appropriate level of knowledge to students, and to support ability grouping. Secondly, I pay attention to their role image. They tend to regard themselves as specialists of subject. Through this, knowledge component of the subject influence their "consciousness." | |||||
書誌情報 |
東京大学教育学部紀要 巻 26, p. 217-225, 発行日 1987-02-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04957849 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00162021 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 374.14 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 374.3 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学教育学部 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Faculty of Education, University of Tokyo |