WEKO3
アイテム
富士小学校における教育実践・研究活動の展開 : 昭和初期公立小学校の新教育実践
https://doi.org/10.15083/00029854
https://doi.org/10.15083/0002985400e24e1c-7400-4b45-a610-f1976722ddb8
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 富士小学校における教育実践・研究活動の展開 : 昭和初期公立小学校の新教育実践 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00029854 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Development of Educational Practices and Workship Activities at Fuji Elementary School : Practices in New Education in Public Schools in the 1920s | |||||
著者 |
鈴木, そよ子
× 鈴木, そよ子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65528 | |||||
姓名 | Suzuki, Soyoko | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 学校教育学研究室 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In this paper the writer has attempted to consider the Practices of New Education in public elementary schools, by making a study of Fuji Elementary school. The writer has focused on the development of the teachers' study and teaching practices. These teachers were associated with Nippon-Shinkyoiku-Kyoukai and they carried out their study together with teachers from other public schools. This had an influence on their teaching practices. To illustrate this influence with a concrete example, the educational practice of a particular teacher, Yasunori Nara, is examined. | |||||
書誌情報 |
東京大学教育学部紀要 巻 26, p. 251-260, 発行日 1987-02-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04957849 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00162021 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 372.106 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学教育学部 | |||||
出版者別名 | ||||||
The Faculty of Education, University of Tokyo |