ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学教育学部紀要
  4. 25
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学教育学部紀要
  3. 25

学習性無力感の形成と原因帰属及び期待変動について

https://doi.org/10.15083/00029861
https://doi.org/10.15083/00029861
557f6195-6057-49f2-b8de-ffcd7e563601
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000688279.pdf KJ00000688279.pdf (966.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-03-23
タイトル
タイトル 学習性無力感の形成と原因帰属及び期待変動について
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00029861
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Learned Helplessness Effect, Causal Attribution and Expectancy Change
著者 鎌原, 雅彦

× 鎌原, 雅彦

WEKO 65549

鎌原, 雅彦

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 65550
姓名 Kambara, Masahiko
著者所属
著者所属 東京大学教育学部教育心理学研究室
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Fourty five students were assigned to one of four conditions ; inescapable, escapable, control and noise. At first, the base-line performance level of all subjects were estimated in pretest phase. Then the experiment was consisted of three experimental blocks, each of which had pretreatment phase and test phase. Subjects in the inescapable condition performed insolvable anagram tasks and were exposed to the aversive stimulus (noise) of which termination was independent of their own behavior. Subjects in the escapable condition could terminate the aversive stimulus by solving the anagram tasks. Subjects in the control condition and the noise condition had notreatment, but in the noise condition aversive stimulus was directly given during performing test problems. As predicted, test performance of the inescapable gpoup was poorer than the escapable or the control group and similar to the noise group. This result provides support for the learned helpless hypothesis on the cognitive task. In addition, subjects who could not escape from noise attributed their failures to task difficulty rather than to their ability, and showed more irrational expectancy changes. Some implications were discussed.
書誌情報 東京大学教育学部紀要

巻 25, p. 41-49, 発行日 1986-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04957849
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00162021
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 371.41
出版者
出版者 東京大学教育学部
出版者別名
The Faculty of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:53:03.822824
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3