WEKO3
アイテム
授業現象学序説 : 現出の豊かさについて
https://doi.org/10.15083/00029863
https://doi.org/10.15083/000298635e6f9a10-ad72-4a61-a56b-cf4bd8c00f48
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00000688281.pdf (2.1 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 授業現象学序説 : 現出の豊かさについて | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00029863 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | An Introduction to a Phenomenology of Teaching : On the Richness and Fullness of Appearances | |||||
著者 |
中田, 基昭
× 中田, 基昭 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65556 | |||||
姓名 | Nakada, Motoaki | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学教育学部学校教育学研究室 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The present paper will show, via an application of radicalized Hussrlian concepts of phenomenon, new dimensions will be open to the investigation of teaching phenomena. It is important, thereby, to observe the following two methodological attitudes. 1. The historical development of science and/or philosophy must be explained from its very original foundation. 2. There is a gradation of differences in the prepredicative domain with respect to the richness and fullness of appearances. The author believes that, when these two attitudes are adhered to, the authentic rigorous science of teaching as a historically lively movement can exist on its own, and, therefore, it will become possible only as a phenomenology in the sense of a "historical-genetic phenomenology of the prehistory of the phenomenology." | |||||
書誌情報 |
東京大学教育学部紀要 巻 25, p. 77-93, 発行日 1986-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04957849 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00162021 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 375.1 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学教育学部 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Faculty of Education, University of Tokyo |