WEKO3
アイテム
明治後期地方中間層の中学校像とその変質 : 中学校設立運動を中心として
https://doi.org/10.15083/00029887
https://doi.org/10.15083/000298874bbec20f-1126-4cc5-bd8d-35ae7531c6ba
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00000688261.pdf (1.6 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 明治後期地方中間層の中学校像とその変質 : 中学校設立運動を中心として | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00029887 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Middle Class Views of the Middle School and the Changes that Took Place There in the Latter Term of the Meiji Era : Focusing on the Movements for the Foundation of Middle Schools | |||||
著者 |
米田, 俊彦
× 米田, 俊彦 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65650 | |||||
姓名 | Yoneda, Toshihiko | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学教育学部教育哲学・教育史研究室 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The number of middle schools rapidly increased from 62 in 1892 to 258 in 1902, largely due to the efforts of regional movements promoting more schools on the part of the upper and middle classes. The middle class had ambiguous and divers views of those schools. Through the organization of the secondary school system from about the turn of the century, the educational level was raised, and the movement to increase the number of shools died. | |||||
書誌情報 |
東京大学教育学部紀要 巻 24, p. 219-233, 発行日 1985-02-28 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04957849 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00162021 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 371.31 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 372.106 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 373.1 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学教育学部 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Faculty of Education, University of Tokyo |