WEKO3
アイテム
自己強化の学習効果に関する研究の到達点と課題
https://doi.org/10.15083/00029888
https://doi.org/10.15083/000298881bfbe930-7894-499e-9ac0-c05e18eff2c6
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 自己強化の学習効果に関する研究の到達点と課題 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00029888 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Trends of the Study on Learning Effects of Self-Reinforcement | |||||
著者 |
竹綱, 誠一郎
× 竹綱, 誠一郎 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65652 | |||||
姓名 | Taketsuna, Seiichiro | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学教育学部教育心理学研究室 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of present paper was to review the study which examined the effects of self-reinforcement (SR) on learning. Three topics were discussed; (1) learning effects of SR with tangible reinforcer, (2) learning effects of SR without tangible reinforcer, and (3) individual difference in learning effects of SR. Finally, we suggest many questions to be investigated. | |||||
書誌情報 |
東京大学教育学部紀要 巻 24, p. 235-243, 発行日 1985-02-28 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04957849 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00162021 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 141.7 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 371.41 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学教育学部 | |||||
出版者別名 | ||||||
The Faculty of Education, University of Tokyo |