ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学教育学部紀要
  4. 24
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学教育学部紀要
  3. 24

共感と他者理解

https://doi.org/10.15083/00029892
https://doi.org/10.15083/00029892
0e3dc615-a701-4855-a656-fc640effdf35
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000688266.pdf KJ00000688266.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-03-23
タイトル
タイトル 共感と他者理解
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00029892
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Empathy and Understanding the Other Person
著者 守屋, 淳

× 守屋, 淳

WEKO 65659

守屋, 淳

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 65660
姓名 Moriya, Jun
著者所属
著者所属 東京大学教育学部学校教育学研究室
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This article attempts to clarify the phenomenon of empathy, taking our 'lived experience' as its base. Some suggestions concerning its relation to understanding the other person are also given. In Chapter I, some of the significant studies of empathy (or sympathy) in philosophy and psy- chology are reviewed, and our everyday usage of the term 'empathy' is examined. Through these examinations, empathy is provisionally denned as 'to live the identical world with the other person in an affective experience'. In Chapter I, the meaning of the 'identity' in the above definition is explicated. The 'identity' here means the identity of the kernel' of our lived experience accompanied with some different implicit horizons. In Chapter I, in order to make explicit the lived phase of the identity, the traditional view of self and other-that is, the view in the subject-object scheme-is critically rejected. Only in the state of fusion of self and other, can both live the identical world. In Chapter W, the attitude under which a deep empathy could occur is clarified. And how the experience of empathy transforms the experiencer's world is also discussed. Finally, in Chapter V, the great significance of empathy, as one 'of the ways of understanding the other person, is emphatically pointed out.
書誌情報 東京大学教育学部紀要

巻 24, p. 277-286, 発行日 1985-02-28
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04957849
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00162021
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 141.51
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 151.6
出版者
出版者 東京大学教育学部
出版者別名
The Faculty of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:52:58.618446
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3