WEKO3
アイテム
乳幼児の言語理解尺度作成の試み
https://doi.org/10.15083/00029896
https://doi.org/10.15083/000298968f0b214a-147c-4e13-a293-d1ebb180c274
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00000688219.pdf (1.4 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 乳幼児の言語理解尺度作成の試み | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00029896 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Construction of a Scale for Acquisition of Language | |||||
著者 |
武井, 澄江
× 武井, 澄江× 荻野, 美佐子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65683 | |||||
姓名 | Takei, Sumie | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65684 | |||||
姓名 | Ogino, Misako | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学教育学部教育心理学研究室 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this study is to construct a language acquisition scale for infants and to examine its validity. It assumed that language comprehension develops on the basis of cognitive and social skills in infancy. So that we constructed a questionnaire contained items of cognitive and social development and items of word comprehension. After preliminary testing and item analysis, a questionnaire administered to about 200 mothers who have infants until 23 months old. Applying the latent trait model, item characteristic parameters were examined. The difficulty and discriminating power of 71 items were characterized on the common scale. | |||||
書誌情報 |
東京大学教育学部紀要 巻 23, p. 111-125, 発行日 1984-03-30 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04957849 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00162021 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 141.33 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 141.51 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学教育学部 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Faculty of Education, University of Tokyo |