WEKO3
アイテム
「社会化」をめぐる「合意」と「葛藤」 : デュルケム再評価の文脈
https://doi.org/10.15083/00029905
https://doi.org/10.15083/000299053e9bb200-127a-4112-a465-42b7295b7a2c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 「社会化」をめぐる「合意」と「葛藤」 : デュルケム再評価の文脈 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00029905 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | 'Consensus' or 'Conflict': Centering around 'Socialization' : A Context of Revaluation about Durkheim | |||||
著者 |
古川, 敦
× 古川, 敦 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65726 | |||||
姓名 | Furukawa, Atushi | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学教育学部教育社会学研究室 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Generally, Emile Durkheim has been regarded as a theorist of 'functionalism', that is to say, a sociologist of 'integration' and 'consensus'. However, recently, a new and unique interpretation which tries to clarify some viewpoints of 'struggle' and 'conflict' in his 'historical analysis' has come to appear. So, in this paper, by comparing and examining those two opposite standpoints, I attempt to research the proper direction as to the future understanding of Durkheim. And the discussion here is focused on the content of 'socialization' and the essential character of educational systems. | |||||
書誌情報 |
東京大学教育学部紀要 巻 23, p. 297-305, 発行日 1984-03-30 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04957849 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00162021 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 371.235 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学教育学部 | |||||
出版者別名 | ||||||
The Faculty of Education, University of Tokyo |